شناسهٔ خبر: 15757 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تکذیب خبر درگذشت خالق ترانه «آیریلیق»

حال فرهاد (رجب) ابراهیمی، شاعر و ترانه‌سرا، که چند روزی است در کما به سر می‌برد رو به بهبودی است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ صبح روز شنبه 20 اردیبهشت‌ماه شایعه‌ای مبنی بر درگذشت «فرهاد ابراهیمی کورعباسلو» که مدتی است در بخش مراقبت‌های ویژه‌ بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل بستری است، منتشر شد، اما سیامک ابراهیمی - فرزند این شاعر و ترانه‌سرا - در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اعلام کرد وضعیت پدرش رو به بهبودی است و هم‌اکنون در بخش عفونی بیمارستان بستری است.

ابراهیمی آبان‌ماه 1314 در یکی از روستاهای اردبیل (کورعباسلو)، چشم به دنیا گشود. او ترانه‌سرایی است که در شرایط اجتماعی و سیاسی آن دوران از طبقه‌ متوسط وارد عرصه‌ هنری شد و ازمعدود ترانه‌سرایانی است که در آن زمان به زبان ترکی ترانه‌گویی کرده است.

شعرهای «آغلاما»، «آچیل سحر» و «آیریلیق جزو نخستین کارهای «فرهاد» است که با آهنگ‌های «سلیمی» و اجرای زنده‌ «وارتوش» (همسر سلیمی) از رادیو ایران پخش شده است. او همچنین مجموعه‌ ترانه‌های خود را در قالب کتابی با عنوان «آیریلیق» منتشر کرده است.

از شب گذشته شنیده‌هایی در شهر اردبیل قوت گرفت مبنی بر درگذشت این شاعر که علاوه بر شبکه‌های اجتماعی، به رسانه‌ها هم کشیده شد که فرزند ابراهیمی با رد این خبر، از بهبود نسبی حال پدرش خبر داد

نظر شما